liekais svars

Komentāri
Skaidrojums: MĪTI PAR LIEKAJIEM TAUKIEM.
medium;">1.mīts: “Novājēt nozīmējot zaudēt kilogramus!”
medium;">Novājēšanas laikā cilvēkiem ir paradums katru dienu kāpt uz svariem.
medium;">Tas nebūtu ieteicams. Sveries tikai reizi mēnesī, un vienmēr vienā un tajā pašā dienas laikā. Jo pat dienas laikā tavs svars var svārstīties 1-1,5kg robežās. Turklāt sievietēm jāzina, ka pirms mēnešreizēm šķidruma uzkrāšanas dēļ svars var būtiski palielināties - pat par 2-3kg. Pēc mēnešreizēm svars atkal normalizēsies.
medium;">Arī psiholoģiski svērties bieži nav laba lieta. Iedomājies, ka vienlaicīgi ar tauku dedzināšanu stiprināsies arī tavi muskuļi, jo mainīsies tauku un muskuļu proporcijas. Un kādā mirklī var notikt tā, ka pat neskatoties uz to, ka tu esi kļuvis slaidāks jau par vienu veselu izmēru, tavs svars joprojām stāvēs uz vietas vai pat pieaugs. Taču nebaidies – tagad tavs svars - tie ir muskuļi.
medium;">Tāpēc izdari tā: svēršanās vietā labāk biežāk izmēri savu vidukli un gurnus. Un atgūstot slaidumu, tu vienmēr vadīsies pēc sava apjoma centimetriem, nevis pēc kilogramiem. Un kā savu mērķi izvēlies nevis konkrētu svaru kilogramos, bet gan konkrētu tavam tipam atbilstošu apģērba izmēru. Padomā, kāds tu gribētu izskatīties, kādu izmēru valkāt. Un tiecies pēc tā!
medium;">2.mīts: “Mazkaloriju diēta palīdzot normalizēt svaru”.
medium;">Jā, mazkaloriju diētas sākumā svars ātri samazinās. Taču pēc kāda laika – svars atkal pieaug. Kāpēc? Tāpēc, ka organisms uztver mazkaloriju diētubadu un sāk strādāt taupības režīmā. Vielmaiņa palēninās – un svars pieaug.
medium;">Tātad, mazkaloriju uzturs ne tikai nepalīdz normalizēt svaru, bet ir arī ļoti kaitīgs veselībai, jo cilvēks dzīvo enerģijas trūkumā, jūtas noguris, saņem ļoti maz vitamīnu un minerālvielu – un tā kļūst uzņēmīgāks pret infekcijām.
medium;">Ja tu ievērosi precīzu ogļhidrātu lietošanas shēmu – tad tu vari droši lietot kalorijām bagātus produktus, piem., neattaukotu sieru, pilnpienu, krējuma jogurtu un pat putukrējumu! Un neskatoties uz šo produktu “treknumu” tavs svars nepieaugs. Taču speciāli gatavot treknas mērces salātiem un gaļas ēdieniem nevajadzētu.
medium;">Atceries, - zaudēt liekus kg var tikai pareizi ēdot, nevis badojoties.
medium;"> 
medium;">3.mīts: “Ar vecumu svars pieaugot.”
medium;">Daudzi cilvēki ir pārliecināti, ka svara palielināšanās vecumdienās ir normāla parādība. Taču daudzi nezina, ka ar vecumu:
medium;">1) sarūk kaulu masa – cilvēks kļūst mazāka auguma, kauli kļūs poraini, tātad vieglāki – osteoporoze;
medium;">2) samazinās muskuļu masa – ar vecumu vielmaiņas palēnināšanas dēļ organismam kļūst arvien grūtāk asimilēt olbaltumvielas, daudzi veci cilvēki vairs nespēj sagremot piena produktus, tāpēc muskuļi ar laiku kļūst ļengani un atrofējas;
medium;">3) ķermenis izžūst – tajā ir mazāk šķidruma – krunkas un novītusi āda norāda uz šķidruma zaudēšanu, izžūst arī iekšējie orgāni.
medium;">Tātad, kopumā ķermenim vajadzētu kļūt vieglākam un kalsnākam, kas arī notiek ar visiem savvaļas dzīvniekiem.
medium;">Tad kāpēc arī veci cilvēki turpina uzbaroties?
medium;">Tev jāzina, ka ar vecumu vielmaiņa palēninās, un tāpēc veciem cilvēkiem ir lielāka iespējamība uzņemt liekus kilogramus. Tomēr lieks svars vecumdienās nav nolemtība. Tikai jāievēro viens noteikums: jo vecāks tu kļūsti, jo vairāk tev jāsmaida, vēl vairāk jārūpējas par sava ķermeņa vielmaiņas aktivizēšanu: jāvingro daudz vairāk nekā jaunībā; vēl vairāk jāievēro pareizs uzturs, daudz striktāk nekā jaunībā. Un ja no dzimšanas līdz pubertātes vecumam augošam organismam jāēd vairāk un vairāk, tad zēniem pēc 18 gadiem, meitenēm pēc 16 – mazāk, mazāk un mazāk.
medium;">4.mīts: “Liels svars esot ģenētiski pārmantots. Cilvēki saka: “manai mammai bija liels svars un vecmāmiņai arī utt.”
medium;">2003.g, kad zinātnieki pilnībā atšifrēja DNS struktūru, viņi atklāja, ka lieku svaru pārmantot nevar. Tāda aptaukošanās gēna nemaz nav. Ģenētiski var tikai pārmantot miesas būvi (jums jau zināmo 1., 2. vai 3. tipu), taču lieki tauki un līdz ar to lieks svars rodas tikai un vienīgi no nepareiza uztura.
medium;">5.mīts: Cilvēki saka: “Ja klimaktērija laikā lietosi hormonālo terapiju – tad tu noteikti uzbarosies!”
medium;">Un sievietes baidās no hormonu terapijas, jo pie mums (un arī Amerikā) valda uzskats, ka no hormoniem rodoties lieks svars. Taču zinātnieki, pētot šo problēmu, atklāja:
medium;">Ja sieviete savos 50 gados joprojām ēd to pašu un tikpat daudz kā 25-gadīgā, tad viņas svars pieaugs neatkarīgi no tā, vai viņa lieto vai nelieto hormonus. Atceries: ar vecumu vielmaiņa palēninās!
medium;">Ja sieviete ēd kaitīgos ogļhidrātus vai piekopj mazkaloriju diētu, tad viņai obligāti būs lieks svars jau pirms klimaktērija iestāšanās. Un, ja klimaktērija sākumā sievietei jau ir lieks svars, vai arī tendence uz aptaukošanos, tad neatkarīgi no tā, vai viņa lieto vai nelieto hormonus, viņa kļūs vēl tuklāka.
medium;">Statistika:
medium;">Pēc klimaktērija iestāšanās 44% sieviešu, kuras nelietoja hormonus, pieauga svars.
medium;">Un 31% sieviešu, kuras lietoja hormonus, arī pieauga svars. Izrādās, ka abu grupu sievietēm jau pirms tam ir bijis lieks svars. Tās sievietes, kuras bija slaidas un piekopa veselīgu un aktīvu dzīves veidu, neuzbarojās arī pēc klimaktērija iestāšanās.
medium;">6.mīts: Cilvēki sevi attaisno teikdami: “Nu kuram tad nav vēderiņš?”
medium;">Ja sievietei vai vīrietim rodas tauku kārta vēdera rajonā ar aknu rievu un “riepa” ap vidukli – tad zini, ka pie tā ir vainīgi galvenokārt stresa hormoni adrenalīns un kortizols. Tātad slēdziens ir vienkāršs: saved kārtībā savu psihi – un tavs “vēderiņš” ievilksies.
medium;">7.mīts: “Pēc dzemdībām sievietes uzbarojoties.”
medium;">Jā, tā tas ir. Taču tas notiek tikai tad, ja arī pēc dzemdībām jaunā māmiņa turpina ēst tāpat kā grūtniecības laikā, - t.i., ēst par diviem.
medium;"> 
medium;">Kas vēl būtu jāzina par lieko svaru?
medium;">Stimulēt aptaukošanos var arī dažādas slimības, tādas kā:
medium;">-              alerģija: ja tev ir alerģija uz kādu produktu, tad tā var izpausties kā vēdera aizcietējumi un svara palielināšanās;
medium;">-              astmatiķu inhalatori satur vielas, kas arī stimulē svara pieaugumu;
medium;">-              tev jāzina, ka arī miegā notiek tauku sadedzināšana. Tātad, jo mazāk tu guli, jo vairāk tauku uzkrāsies tavā organismā.



Jūsu Ērika un Pēteris ANTONI

Komentāri (0)

Rādīt komentārus augošā secībā
Vārds:
Komentārs:
 Drošības jautājums:astoņi plus seši =