RIEKSTI

Komentāri
bioloģiski augstvērtīgs uzturlīdzeklis, ko iegūst no savvaļas augiem — parastās lazdas (Corylus avellana), zemesrieksta (Arachis hypogaea), valrieksta (Juglans regia), Sibīrijas ciedrupriedes (Pinus sibirica), ēdamās kastaņas (Castanea vulgaris), mandelēm (Amvgdalus).

RIEKSTI ir 4—27% olbv., apm. 30—60% tauku, kas satur nepiesātinātās taukskābes, 8—40% ogļhidrātu, daudz minerālvielu, sevišķi kalcija (60—247 mg% ), fosfora (230—540 mg% ), dzelzs (1—4 mg%). Valriekstos un saldajās mandelēs bez tam ir vēl daudz kālija (valriekstos — 687 mg%, saldajās mandelēs — 856 mg% ) un magnija (valriekstos — 131 mg%, saldajās mandelēs — 255 mg% ).

RIEKSTI ir arī mikroelementi (kobalts, cinks), B grupas (B1, B2, B6, PP) un C, D, E vit., šķiedrviela (RIEKSTI ķīm. sastāvu un enerģētisko vērtību ↑ raksta uzturs 8. tabulā). Tukšā dūšā, labi sakošļāti, RIEKSTI uzlabo kūtru zarnu darbību.

Uzturā nedrīkst lietot pelējušus RIEKSTI, jo tiem var būt toksiska iedarbība uz organismu.

Komentāri (1)

Rādīt komentārus augošā secībā
  • valrieksti, 2013-11-28 11:29:01

    Kāpēc tik svarīgi ir ikdienā ēst valriekstus?

    Uzskata, ka cilvēks, kas katru dienu apēd 3 valriekstus, savu mūžu pagarina par septiņiem gadiem.

    Valrieksti ir veselīgākie no visiem riekstu veidiem, un tos vajadzētu lietot biežāk kā veselīga uztura sastāvdaļu, uzskata amerikāņu zinātnieki.

    30 g valriekstu dienā sniegs lielisku ieguldījumu cilvēka veselībā.

    Valrieksts satur:

    18% olbaltumvielu;
    ~75% eļļas;
    C, E, P, K, B grupas vitamīnus;
    A provitamīnu;
    minerālvielas;
    mikroelementus – dzelzi, fosforu, magniju, kāliju, kalciju, kobaltu, jodu un varu.
    Labs Omega 3 taukskābju avots
    http://www.tvnet.lv/sievietem/veseliba/488000-kapec_tik_svarigi_ir_ikdiena_est_valriekstus

Vārds:
Komentārs:
 Drošības jautājums:divi plus nulle =